VOM on Tour november inspireerde tot digitaliseren

VOM on Tour november inspireerde tot digitaliseren

Eind november ging het tweede webinar door van het VOM on Tour programma. We waren virtueel te gast bij Greenville en nodigden vier aanbieders uit met oplossingen inzake digitalisering en automatisering.

Na de eerste sessie over Energiezuinig ondernemen – waarover je meer leest in de VOMinfo van december – kozen we ditmaal het pad van digitalisering en automatisering. We maakten kennis met enkele toegankelijke oplossingen, met ROI verzekerd.

  • Hans Cleyne van Your Online Growth beet de spits af met een toelichting over hoe je LinkedIn kan inzetten voor lead generatie. Wist je trouwens dat 80% van de B2B leads via LinkedIn komen? Het is het social media platform bij uitstek om je professionele netwerk uit te bouwen en te onderhouden. Het organische bereik – i.e. niet-betalend – is enorm en het is de kunst om je exacte doelpubliek gericht te benaderen. Uiteraard biedt LinkedIn tal van mogelijkheden tot adverteren. Daar kan je zo ver in gaan als je wil. In de praktijk blijkt een gezonde balans tussen organisch en betalend gebruik een erg succesvolle formule.
  • Ingrid Willems van Datascouts nam ons verder mee in de markt. Market Intelligence, of een goed inzicht in de markt is essentieel om die gericht te benaderen. Datascouts helpt daarbij door op een systematische manier bedrijfs- en marktinformatie te vergaren vanuit verschillende bronnen. Zo leer je de nieuwste trends, welke nieuwe concurrenten de kop opsteken, potentiële nieuwe markten en technologieën. Met een markt scan en een mapping van het ecosysteem verwerf je deze inzichten. De intelligentie schuilt in het slim verzamelen en analyseren van data.
  • Joris van Ostaeyen van Robonext gaf een online demo van een RPA robot. Dat is een algoritme dat je kunt beschouwen als een virtuele medewerker. De robot – een stukje software wel te verstaan dus, geen mechanische robot – verwerkt allerlei administratieve taken. Zo kan bijvoorbeeld vanuit verschillende bronnen zoals e-mail berichten, attachements, scans, spreadsheets, etc. informatie gehaald worden om bestellingen automatisch in een CRM in te geven. RPA kan een heleboel overhead wegnemen en is op zeer diverse domeinen toepasbaar.
  • Eddy Smets van Catena Group lichtte toe hoe de creatie van visuele marketing content vereenvoudigd kan worden. Denk daarbij aan digitale en gedrukte publicaties zoals brochures, catalogi, technische fiches, webshops, etc. Door de creatieve processen en het beheer van al die content te automatiseren, bespaar je veel tijd en ben je zeker dat iedereen steeds gebruik maakt van de juiste data.

Het publiek voelde zich alleszins geïnspireerd door wat deze sprekers brachten. Hun oplossingen zijn relatief toegankelijk en vergen geen grote investeringen. Al kan je overal zover in gaan als je wil natuurlijk.

Wil jij je concurrentiekracht ook vergroten met slimme oplossingen en digitalisering? We helpen je graag op weg.