1THEMA-HatweeafbeeldingGreenoasis.png

Geen fata morgana

Geen fata morgana: duurzame poedercoatings met echte impact

STEEDS HETER
Het zomert! Reisjes, terrasjes, festivalletjes,… Met een lederen schortje aan, parels op het voorhoofd, een frisse pint in de hand en de marinades aan de silicone borstel, verwennen hete kolen jong en oud, met of zonder sausjes. Dat we dat leven nog lang mogen vieren, met onze kinderen, kleinkinderen en wie ons lief is! Werken om te leven, generaties lang! Vroeger was het eerder leven om te werken. We ruilen maar wat graag de warme fabriekshallen, vochtige voorbehandelingslijn en stofferige spuitcabine om weer op adem te komen bij de rook van smeulende rozemarijn en tijm. Slow cooking, de riem mag er even van af.


GEZAMENLIJK CIRCULAIR
Daarom o.a. hunkert je business naar winstgevendheid. Groeien, verbeteren, marktaandeel verruimen, relevant zijn, voldoening in wat je doet. Optimaliseren om je EBITDA te verrijken en te kunnen verder evolueren naar bedrijfszekerheid en degelijkheid. En het moet allemaal blijven duren. Duurzaam en beroepsethiek, het zijn geen loze kreten maar werden Europees in uitdagende doelstellingen gegoten met de Green Deal als vlaggenschip. Die zonnepanelen, de gerealiseerde reductie van de carbon footprint en het reduceren van fossiele brand- en grondstoffen, het zijn meer dan loze kreten van marketeers om je bedrijf in de schijnwerpers te zetten, het is een must voor al wie op vandaag onderneemt. Het nastreven van efficiëntie was nog nooit zo belangrijk. Fluctuerende gasprijzen hebben het één en ander in beweging gezet. Bij aanhoudende droogte ligt de strijd om water al op de loer. En dan hebben we het nog niet over het geopolitiek circus wat het consumentenvertrouwen een deuk geeft en dus vraag en aanbod intens door elkaar schut. [...]

Lees hier het artikel via het online VOMinfo magazine

Auteur: Hans Hooyberg, Hatwee